morgonstund har guld i mun

Godmorgon!
Idag är det den 17 juli en fin ledig måndag. Jag har vart ledig i tre dagar o njutit av goda pastaluncher,vin och födelsedagsfest och en återträffsfest med gamla vänner sen skolan. Idag klev jag upp 10:30 och skall för första gången på ett år åka o gymma efter frukosten. Och för att ladda upp gjorde jag omelett med fetaost och spenat. Den blev så god!
 
Detta behöver du för att göra min omelett:
  • 2 ägg
  • 1 dl mjölk 
  • En nävefärsk spenat
  • 1 tsk aromat 
  • 20 g fetaost 
  • Salt och peppar efter tycke
Gör såhär:
Blanda ägg mjölk och kryddor,vispa upp..Lägg i en klick smör i en stekpanna på högsta värme på spisen. Låt smöret smälta och lägg sedan i en näve spenat och stek spenaten till den blir mjuk. Häll på det vispade äggen i stekpannan och låt omelett få lite färg ca 1 min, sprid sedan ut fetaosten på omelett och ta en stekspade och känn efter kanten så omelett lossar lite från pannan. Tag sedan spaden under halva omeletten och vik ena sidan över den andra. Låt vila ca en halv minut och vrid ner värmen på plattan. Sen kan du lägga upp omeletten på en tallrik. 
Smaklig spis!