Ett underbart fröknäcke

Enligt mig är ost o kex o ölkorv bland det godaste som finns.Jag föredrar ju snacks istället för lösgodis. Och imorgon har jag o sambon planerat in att se filmen Legenden om Tarzan här hemma då Netflix släppt den äntligen! Så då passade jag på att förbereda lite inför filmmyset imorgon o bakade fröknäcke. Jag gör det oftast så det finns hemma till helgerna men nu ville jag även höja mysfaktorn till imorn så det finns ost o kex tills dess. Delar med mig av detta superenkla,supergoda fröknäcke..passade även på att tvista till det idag o testade hälla i rosepeppar i smeten o det blev jättegott. 
 
Du behöver till 1 plåt fröknäcke
  • 2 dl majsmjöl 
  • 1 dl rostade solroskärnor
  • 1/2 dl hel linfrön 
  • 1 dl sesamfrön
  • 1 dl pumpakärnor
  • 1/2 dl rapsolja
  • 2 1/2 dl kokat vatten
  • 1 matsked rosepeppar-mortlade
Gör såhär:
Sätt igång ugnen på 150 grader. Koka upp vattnet. Blanda sedan alla torra ingredienser i en bunke. Mortla rosepepparn och häll i det torra ingredienserna. Tillsätt vattnet o rapsoljan. Rör ihop till en smet. 
 
Lägg på ett bakplåtspapper på en plåt o häll på smeten mitt på bakplåtspappret. Tag ett till bakplåtspapper över plpten o börja platta ut o fördela smeten jämns med hela plåten. Tag bort bakplåtspappret du fördelat smeten med. Dela den i önskade bitar o strö över flingsalt.  Släng in den i mitten av ugnen o låt ugnen sköta sitt i en timme. 
 
1 timme senare: voila! Nu har du dom ljuvligaste kexen du kan tänka dig 😍 Servera detta med lite marmelad o en krämig god ost. 
 
 
 
#1 - lovisa

alltså åh, sparar ned dirr! det här måste jag lätt testa!