Grattis alla mammor på mors dag ❤

Eftersom man bor ca 30 mil ifrån sin älskade mamma skicka jag blombud o chockladpraliner plus trisslott till idag på mors dag, för det är hon värd min lilla mamma. Denna dag ser många inte som något speciellt men jag tycker vi borde uppmärksamma denna dag mer för tänker man på det är det endå bara din mamma som orkat konka på dig i 9 månader,matat dig,lärt dig pratat, lärt dig gå,lärt dig gå på toa och och funnits där för dig trots dumheterna du gjort eller sagt,när du haft en bra dag eller dålig dag, sätt dig blivit vuxen och gått din egen väg och endå älskar hon dig lika mycket endå, för hon är din mamma och du är hennes son/dotter och hon kommer alltid se dig som den lilla lilla dottern eller sonen du en gång faktiskt var då du tog dom där första stegen. Så jag hyllar alla mammor idag, och skall dela med mig av den bästa pajen jag lärt mig göra än så länge...😆
 
Du behöver till min bästa bärpaj:
  • 300 g smör
  • 7 dl vetemjöl
  • 2 tsk kardemumma
  • 1 msk bakpulver
  • 2 msk vaniljpulver
  • 1 dl socker
  • 350 g bär valfri(dom skall vara djupfrysta) 
Såhär gör du:
Sätt ugnen på 190 grader. Värm upp smöret i kastrull och låt smälta. Ställ kastrullen från plattan. Häll i alla torra ingredienser och rör om tills det blir en fin slät pajdeg. Ta fram en pajform och ta i 3/4 av pajdegen och forma degen runt pajformen. Lägg bären i en bunke och strö över lite extra socker, rör om och häll bären i pajformen. Täcker det ej botten lägg på lite extra frysta bär. Strö över den sista degen som blev över från kastrullen till pajformen som toppning på bären. Ställ in pajen i ugnen i ca 25 minuter. Servera gärna med en kula vaniljglass eller vaniljsås 😍