våga prova något nytt!

För oss svenskar är fredagsmyset något väldigt speciellt. Och högst upp på våra lista i matväg på fredagar är ju väl endå tacos! Vi älskar det och kan variera det i oändliga. Och nu skall jag lära er en sak medans jag skriver. Tacos är som vi alla vet från mexiko, men ordet Tacos är spanskt har jag hört och betyder bunt eller hög. Och det passar väl, för vi har ju en hög med godsaker på bunt på det goda skalet,mjuka eller hårda. 
 
Men nu kommer jag lära er en till sak och det är att våga prova nytt. Oavsett om ni är vegetarian eller flexitarian,stockholmsvegetarian,vegan eller bara vill pröva något som är inte alls som en annan tacos så kommer receptet här. Det ni gör är att byta ut köttfärsen/kycklingen/vegofärsen mot linser istället. 
 
Du behöver till 2 pers
  • 1 dl röda linser
  • 4 dl vatten
  • 1 påse chicken taco santa marias efter tycke
Gör såhär: Koka upp linser och vatten i en panna på hög värme. När vattnet kokats ner till hälften drar du ner värmen och häller i santa marias chicken taco påse. Börja med halva påsen och smaka av efter så starkt du själv vill ha det och låt koka tills det endast är linserna kvar i pannan och linserna är lite gryniga. 
 
Sedan är det upp till dig vad du vill ha till. Jag hade santa marias papaya salsa,nötter, gurka, lime och fetaost men som sagt det där är en smaksak 💕
 
Ha ett härligt fredagsmys allesammans! 
 
Fotona på bloggen är från mitt instagram där jag heter likadant som här @frokenlilltant om ni vill ha mer middagstips eller bara frästas av goda matbilder så tveka inte att följa mig ❤