Dom 3 S:en!

SOMMAR SOL OCH SEMESTER! 
 
Det är juli och det har gått ett tag här igen från min sida men jag glömmer att jag har min fina recept blogg och måste nu uppdatera den lite för jag har så mycket recept som måste skrivas ned så jag inte glömmer den goda maten jag lagar just där och då. För när jag lagar mat blir det aldrig som gången innan dess. 
 
Denna kväll gjorde jag en god gaspacho ( en kall tomatsoppa som.ursprungligen är.från Spanien.) Och jag har gjort den tidigare några gånger men denna gång fick jag verkligen till den som jag ville ha den med lite hetta i. 
 
Min goda gaspacho 
  • 2 röda paprikor
  • 1 röd chili (ej kärnorna)
  • 2 vitlöksklyftor
  • 2×400 g krossade tomatburkar
  • 1 rödlök 
  • 1 gurka 
  • 4 msk olivolja
  • 3 msk äpplecidervinäger
  • 2 dl kallt vatten
  • 1 tsk tabasco sås 
  • salt och peppar
Gör såhär: 
Skiva allt och lägg grönsakerna i en mixer. Mixa till det blir slätt. Häll sedan på det krossade tomaterna vattnet och vinägern,smaka av med salt och mald vitpeppar och mixa om igen. Servera med toppat olivolja och flingaalt och en god brödbit 👌
 
Hoppas alla mår bra av sommarn och värmen. Ut och njut! Min gaspacho följer då med mig till havet imorgon och blir serverad till lunch för bäst är den imorgon då den fått stått till sig över natten. 
 
Syns snart igen 🌼